• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lite frågor och funderingar kring Ikano

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Tjena,

Jag blev precis erbjuden ett lån via Lendo hos Ikano Bank, Wasa Kredit och konsumentkredit som jag ska använda för att samla ett antal mindre lån/krediter. Lånet ligger på 105.000.

Ett krav från min sida är att allting sköts digitalt och det verkar då som att Ikano Bank, som jag även fick bäst ränta hos (7%), är mitt bästa alternativ.

Ikano ombad mig att skicka in 2 senaste lönespecar vilket inte är några problem, dock verkar det som att det inte går att göra digitalt om det krävs kompletteringar? Någon som någongång kommit runt detta? Om inte, när brukar skuldebrevet komma efter att man tackat ja?

De bad även om min arbetsgivares kontaktpersons namn, kommer dem att ringa upp honom? Detta är någonting som jag helst skulle vilja undvika, kan såklart styrka min anställning med lönespec/arbets intyg. Vad jag tror kan sätta käppar i hjulet för mig är att jag endast jobbade 5 månader förra året och hade då en inkomst på 150k för 2016 medan jag har betydligt högre just nu.

Så, går det att komma runt och signera digitalt trots kompletteringar?
Kommer dem ringa? Någon mer erfarenheter?

Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Tjena,

Jag blev precis erbjuden ett lån via Lendo hos Ikano Bank, Wasa Kredit och konsumentkredit som jag ska använda för att samla ett antal mindre lån/krediter. Lånet ligger på 105.000.

Ett krav från min sida är att allting sköts digitalt och det verkar då som att Ikano Bank, som jag även fick bäst ränta hos (7%), är mitt bästa alternativ.

Ikano ombad mig att skicka in 2 senaste lönespecar vilket inte är några problem, dock verkar det som att det inte går att göra digitalt om det krävs kompletteringar? Någon som någongång kommit runt detta? Om inte, när brukar skuldebrevet komma efter att man tackat ja?

De bad även om min arbetsgivares kontaktpersons namn, kommer dem att ringa upp honom? Detta är någonting som jag helst skulle vilja undvika, kan såklart styrka min anställning med lönespec/arbets intyg. Vad jag tror kan sätta käppar i hjulet för mig är att jag endast jobbade 5 månader förra året och hade då en inkomst på 150k för 2016 medan jag har betydligt högre just nu.

Så, går det att komma runt och signera digitalt trots kompletteringar?
Kommer dem ringa? Någon mer erfarenheter?

Tack på förhand!
Jag frågade om de tänkte ringa. De svarade att de inte ringer om Man skickar in två lönespec. Som stämmer med ansökan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp